ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych,
których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie
Nasz znak: OPS.26.2.2024
Szulborze Wielkie, dnia 22.11.2024 roku
I. ZAMAWIAJĄCY:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2,
07-324 Szulborze Wielkie,
Tel. 517 780 784
Adres e-mail: ops@ugszulborze.pl
II. NAZWA I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty.
Na podstawie zapisu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ) - do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów niniejszej ustawy, bowiem wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 złotych.
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, dla których Gmina Szulborze Wielkie jest ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały, na zasadach określonych w art. 48 oraz art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej oraz
w uzasadnionych przypadkach innych osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych.
1.1. Zakres przedmiotu zamówienia:
Zamówienie zostało podzielone na 5 części.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej wybranych części zamówienia.
Część 1: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych mężczyzn.
Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 1283 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U.
z 2018 r. poz. 896)].
Część 2: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych kobiet.
Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych kobiet, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283
z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896)].
Część 3. Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca
w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni
(Dz. U. z 2018 r. poz. 896)].
Część 4: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: noclegowni.
Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w noclegowni dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku
w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896)].
Część 5: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: ogrzewalni
a) osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie [w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.)],
b) potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie.
Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w ogrzewalni dla bezdomnych [zgodnie
z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku
w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896)].
1.2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt 1.1 odbywać się będzie na podstawie skierowania do schroniska, noclegowni lub ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej
o przyznaniu pomocy w formie udzielenia schronienia.
1.3. Liczba osób wymagających schronienia w trybie art. 48a ustawy z dnia 12 marca
2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.) w każdej z wymienionych w pkt. 1 ppkt 1.1. niniejszego zapytania ofertowego formach uzależniona jest od aktualnych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie.
1.4. Podmiot składający ofertę dla:
a) całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC
i łazienki z ciepłą i zimną wodą;
b) jednego gorącego posiłku dziennie;
c) środków czystości i higieny osobistej, a w razie potrzeby środków odkażających;
d) niezbędnego ubrania odpowiedniego do pory roku;
e) pomocy w sprawach formalno–prawnych zgodnie z kompetencjami i zasobami ludzkimi;
f) zapewnienia podstawowych lekarstw dostępnych bez recepty i środków opatrunkowych oraz dostępu do lekarza pierwszego kontaktu;
g) prowadzenia pracy socjalnej szczególnie dla osób które podpisały kontrakt socjalny
- opracowanie indywidualnych planów wychodzenia z bezdomności.
· dla Części 4 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca
w noclegowni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom, następującego zakresu usług:
a) czasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego, umożliwiającego spędzenie nocy
w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.
· dla Części 5 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca
w ogrzewalni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom następującego zakresu usług:
a) tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt w ogrzewanym pomieszczeniu wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące.
Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie.
Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca.
Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi
w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim.
a) podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia;
b) Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
2. Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
3. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
· wymagania niezbędne :
- w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;
· wymagania dotyczące lokalu schroniska:
- Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciw-pożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
Lokal winien spełniać standard obiektu dla osób bezdomnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
4. Warunki i zakres realizacji :
1) Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
2) Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” - (załącznik nr 1) do zapytania ofertowego.
3) Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania
III. KRYTERIA WYBORU OFERTY: 100% cena
a) najniższa cena zaoferowana przez Wykonawcę.
Oferty muszą spełniać warunek tj. umiejscowienie placówki na terenie województwa mazowieckiego.
Zamawiający dokona wyboru oferty, która okaże się najkorzystniejsza w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
IV. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY :
1. Wypełniony formularz ofertowy wg złącznika nr 1 – formularz oferty.
2. Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
3. Ofertę sporządzać należy w języku polskim, w formie pisemnej.
4. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert.
5. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
6. Oferta winna być podpisana przez osobę/y uprawnione do składania oświadczeń woli
w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.
7. Cena brutto winna zawierać wszystkie koszty i składniki do wykonania zamówienia.
8. Wymagane dokumenty
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem),
b) aktualny odpis z właściwego rejestru: Krajowego Rejestru Sądowego lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku spółek cywilnych należy dołączyć odpis z CEiDG dot. każdego wspólnika wraz z kserokopią umowy spółki cywilnej poświadczoną za zgodność
z oryginałem przez osoby do tego umocowane) nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
c) w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Krajowego Rejestru Sądowego,
d) w przypadku pozostałych podmiotów ‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,
e) dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących
z oddziałów terenowych nie posiadających osobowości prawnej,
f) inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
· upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
· zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą Szulborze Wielkie,
· upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń
w tym zakresie.
Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone
w przepisach ustawy Pzp.
V. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Ofertę należy złożyć z dopiskiem: „Oferta na: „świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie dla części …..” w siedzibie Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie
a) drogą elektroniczną na adres e‐mail: ops@ugszulborze.pl do dnia 17.12.2024 roku do godz.15.00.
b) drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, do dnia 17.12.2024 roku do godz.15.00.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej.
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wyboru którejkolwiek
z ofert - na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.
Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie:
Imię i Nazwisko: Magdalena Jeglikowska
Tel. 517 780 784, adres e-mail: ops@ugszulborze.pl
Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku Pomocy Społecznej Szulborze Wielkie jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, e-mail: ops@ugszulborze.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Artura Kołodzieja, z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych poprzez adres
e-mail: iod@ugszulborze.pl
Dane osobowe uzyskane przez OPS przetwarzamy w celu:
· oceny kwalifikacji do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;
· oceny zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;
· wyboru odpowiedniej osoby do pracy w urzędzie.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
· obowiązek prawny ciążący na OPS – w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 22(1) Kodeksu Pracy w związku art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
· uzasadniony interes OPS – w zakresie danych zebranych podczas procesu rekrutacyjnego oraz związanych z tym wyników testów kwalifikacyjnych. OPS ma uzasadniony interes w tym, aby sprawdzić Pani/Pana umiejętności i zdolności (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie OPS nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.
OPS w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG (obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
Pani/Pana dane osobowe OPS będzie przechowywać do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, tj. do momentu wybraniu kandydata do pracy.
Pani/Pana prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Może Pani/Pan złożyć do OPS wniosek dotyczący danych osobowych o:
· sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);
· usunięcia danych (art. 17 RODO);
· ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);
· dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię danych – art. 15 RODO);
· przeniesienie danych do innego administratora danych osobowych (art. 20 RODO).
Może Pan/Pani w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. f). OPS wówczas nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem ochrony danych.
Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez OPS, w tym profilowaniu.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Szulborzu Wielkim
Magdalena Jeglikowska
Załączniki :
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków
3. Protokół
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Szulborze Wielkie