Aktualności

KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SZULBORZU WIELKIM OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

 

Dzienny opiekun w Punkcie opieki nad dziećmi do lat 3

 

 

Nazwa i adres jednostki:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim

ul. Romantyczna 2

07-324 Szulborze Wielkie

 

Liczba miejsc do pracy : 1

Miejsce pracy: Dzienny Opiekun nr 1, ul. Romantyczna 17, 07-324 Szulborze Wielkie.

Rodzaj zatrudnienia: Praca w ramach umowy cywilnoprawnej - umowy zlecenia.

Czas pracy: Maksymalnie 10 godzin dziennie.

 

Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

Do składania ofert zaprasza się osoby, które:

1) dają rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi;

2) nie są i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została im zawieszona ani ograniczona;

3) wypełniają  obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony
na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;

4) nie figurują w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym;

5) nie zostały skazana prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwo umyślne;

6) odbyły:

·    160-godzinne szkolenie o którym mowa w art. 39 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy z dnia 4 lutego 2011 r.
o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

albo

·    40-godzinne szkolenie uzupełniające, w tym z zakresu udzielania dziecku pierwszej pomocy jeśli posiada kwalifikacje pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego albo ukończyła studia lub studia podyplomowe
na kierunku lub specjalności wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci
w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza

lub

·    są w trakcie  odbywania wskazanych szkoleń (oświadczenie kandydata o udziale w trwającym szkoleniu wraz z datą planowanego ukończenia szkolenia);

7) odbyły nie później niż 2 lata przed rozpoczęciem pełnienia funkcji dziennego opiekuna szkolenie
z udzielania dziecku pierwszej pomocy;

8) do odbycia szkolenie, o którym mowa w pkt 7 nie jest zobowiązana osoba, która  pracowała
z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio przez podjęciem zatrudnienia jako dzienny opiekun;

9) posiadają stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.

 

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość przepisów prawa w zakresie Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi
    w wieku do lat 3. (Dz. U z 2024 r. poz. 338 ze zm.),
  • umiejętność pracy w zespole, sumienność, komunikatywność, umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,
  • posiadanie doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi,
  • kursy i szkolenia z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 - mile widziane,
  • posiadanie książeczki sanitarno-epidomiologicznej,
  • posiadanie kwalifikacji oraz wiedzy na temat żywienia dzieci oraz zasad bezpieczeństwa żywności i higieny.

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku dziennego opiekuna:

·       zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;

·       zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej,
z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;

·       prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka;

·       współpraca z rodzicami dzieci;

·       utrzymanie pomieszczeń Dziennego Opiekuna nr 1 i urządzeń sanitarnych w porządku i czystości;

·       robienie zakupów i przygotowywanie posiłków (śniadania, obiady, podwieczorki) dla dzieci przebywających w Dziennym Opiekunie nr 1.

 

Dzienny opiekun podlega:

  • obowiązkowi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy sprawowaniu opieki;
  • obowiązkowemu badaniu sanitarno-epidemiologicznemu;
  • Dzienny opiekun realizując zadania zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa,
    w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych.

 

Wymagane dokumenty:

• życiorys – CV kandydata, opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą: ,,Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”,

• list motywacyjny,

• kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,

• kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

• kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje i umiejętności,

• oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;

• oświadczenie, w którym kandydat na dziennego opiekuna stwierdza, że władza rodzicielska nie została mu odebrana, nie została mu zawieszona ani ograniczona,

• oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,

• oświadczenie, na podstawie którego dzienny opiekun stwierdza, że daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,

• oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

• oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na ww. stanowisku,

• oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania rekrutacyjnego danych osobowych,

• zaświadczenie o niekaralności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem pełnienia funkcji dziennego opiekuna,

• oświadczenie, że kandydat na dziennego opiekuna nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,

• kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata na dziennego opiekuna zgodnie z art. 39 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat
3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 ze zm.), dokumenty potwierdzające kwalifikacje kandydata na opiekuna dziennego określone w § 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca
2011 r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna (Dz. U. z 2020 r. poz. 1205), i/lub zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu, o którym mowa w art. 39 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia
4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 ze zm.) albo oświadczenie kandydata o udziale w trwającym szkoleniu wraz z datą planowanego ukończenia szkolenia,

• kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych.

 

Do oferty mogą być dołączone inne załączniki, w tym: rekomendacje, opinie o kandydacie
na dziennego opiekuna; kserokopia książeczki sanitarno-epidemiologicznej (jeżeli posiada).

 

Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej
w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, pokój Nr 4 albo pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji
i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Dziennego opiekuna”
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 czerwca 2024 r. do godz. 15.00. Za datę doręczenia dokumentów aplikacyjnych przekazanych drogą pocztową przyjmuje się datę stempla pocztowego.

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Dokumenty osób, które nie zostały zakwalifikowane, nie będą odsyłane.

 

Dodatkowe informacje:

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy. Informacja o wyniku naboru zostanie ogłoszona na stronie BIP Urzędu Gminy Szulborze Wielkie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 517 780 784 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30.

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku Pomocy Społecznej  Szulborze Wielkie jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, e-mail: 
ops@ugszulborze.pl

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Cezarego Wielkgos, z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych poprzez adres
e-mail: 
iod@ugszulborze.pl

Dane osobowe uzyskane przez OPS przetwarzamy w celu:

·    oceny kwalifikacji do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

·    oceny zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

·    wyboru odpowiedniej osoby do pracy w urzędzie.

 Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

·    obowiązek prawny ciążący na OPS – w zakresie danych osobowych przetwarzanych
na podstawie art. 22(1) Kodeksu Pracy w związku art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

·    uzasadniony interes OPS – w zakresie danych zebranych podczas procesu rekrutacyjnego oraz związanych z tym wyników testów kwalifikacyjnych. OPS ma uzasadniony interes w tym, aby sprawdzić Pani/Pana umiejętności i zdolności (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd).
W pozostałym zakresie OPS nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców
w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.

OPS w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG (obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

Pani/Pana dane osobowe OPS będzie przechowywać do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, tj. do momentu wybraniu kandydata do pracy.

 Pani/Pana prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: 

Może Pani/Pan złożyć do OPS wniosek dotyczący danych osobowych o:

·    sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);

·    usunięcia danych (art. 17 RODO);

·    ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);

·    dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię danych – art. 15 RODO);

·    przeniesienie danych do innego administratora danych osobowych (art. 20 RODO).
Może Pan/Pani w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. f). OPS wówczas nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem ochrony danych.

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez OPS, w tym profilowaniu.

 

                                                                                   Kierownik

                                                                                   Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                   w Szulborzu Wielkim

 

                                                                                   Magdalena Jeglikowska

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2025 08:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Olga Kraszewska
Ilość wyświetleń: 65
23 czerwca 2025 08:19 (Olga Kraszewska) - Zmiana danych załącznika [dzienny_opiekun.pdf]. (Dokument opublikowany)
23 czerwca 2025 08:17 (Olga Kraszewska) - Dodanie załącznika [dzienny_opiekun.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 czerwca 2025 08:39 (Olga Kraszewska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)