Aktualności

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych,

których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie 

Szulborze Wielkie, dnia 12.12.2025 r.                

I. ZAMAWIAJĄCY:                                            

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,

ul. Romantyczna 2,

07-324 Szulborze Wielkie,

Tel. 517 780 784

Adres e-mail: ops@ugszulborze.pl

II. NAZWA I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty.

Na podstawie zapisu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) - do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów niniejszej ustawy, bowiem wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 złotych. 

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: 

Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, dla których Gmina Szulborze Wielkie jest ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały, na zasadach określonych w art. 48 oraz art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej oraz w uzasadnionych przypadkach innych osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych. 

1.1. Zakres przedmiotu zamówienia:

Zamówienie zostało podzielone na 5 części.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej wybranych części zamówienia.

Część 1: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych mężczyzn.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.)].

Część 2: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych kobiet.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych kobiet, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.)].

Część 3. Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi. 

Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.)].

Część 4: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: noclegowni.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w noclegowni dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.)].

Część 5: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: ogrzewalni

a)   osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie [w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej 
(Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.)],

b)   potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie. 

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w ogrzewalni dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.)].

1.2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt 1.1 odbywać się będzie na podstawie skierowania do schroniska, noclegowni lub ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej o przyznaniu pomocy w formie udzielenia schronienia.

1.3. Liczba osób wymagających schronienia w trybie art. 48a ustawy z dnia 12 marca
2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 ze zm.) w każdej z wymienionych w pkt. 1 ppkt 1.1. niniejszego zapytania ofertowego formach uzależniona jest od aktualnych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie. 

1.4. Podmiot składający ofertę dla:

  • dla Części 1 i/lub części 2 i/lub części 3 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom następującego zakresu usług:

a) całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC
i łazienki z ciepłą i zimną wodą;

b) jednego gorącego posiłku dziennie;

c) środków czystości i higieny osobistej, a w razie potrzeby środków odkażających;

d) niezbędnego ubrania odpowiedniego do pory roku;

e) pomocy w sprawach formalno–prawnych zgodnie z kompetencjami i zasobami ludzkimi;

f) zapewnienia podstawowych lekarstw dostępnych bez recepty i środków opatrunkowych oraz dostępu do lekarza pierwszego kontaktu;

g)  prowadzenia pracy socjalnej szczególnie dla osób które podpisały kontrakt socjalny
- opracowanie indywidualnych planów wychodzenia z bezdomności. 

·    dla Części 4 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca
w noclegowni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom,  następującego zakresu usług:

a)  czasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego, umożliwiającego spędzenie nocy 
w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia. 

·   dla Części 5 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca
w ogrzewalni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom  następującego zakresu usług:

a)  tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt w ogrzewanym pomieszczeniu wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące.

Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie. 

2.  Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.

3. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

· wymagania niezbędne:

- w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez Wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;

· wymagania dotyczące lokalu schroniska:

- Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciw-pożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.

Lokal winien spełniać standard obiektu dla osób bezdomnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. poz. 896 ze zm.). 

   4. Warunki i zakres realizacji:

1)  Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.

2)  Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” - (załącznik nr 1) do zapytania ofertowego.

3) Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.

III. KRYTERIA WYBORU OFERTY: 100% cena

1.      najniższa cena zaoferowana przez Wykonawcę.

Oferty muszą spełniać warunek tj. umiejscowienie placówki na terenie województwa mazowieckiego.

Zamawiający dokona wyboru oferty, która okaże się najkorzystniejsza  w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert. 

IV.  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY :

1.          Wypełniony formularz ofertowy wg złącznika nr 1 – formularz  oferty.

2.          Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

3.          Ofertę sporządzać należy w języku polskim, w formie pisemnej.

4.          Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert.

5.          Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

6.          Oferta winna być podpisana przez osobę/y uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.

7.          Cena brutto winna zawierać wszystkie koszty i składniki do wykonania zamówienia.

8.          Wymagane dokumenty

a)      oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem),

b)      aktualny odpis  z właściwego rejestru: Krajowego Rejestru Sądowego lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku spółek cywilnych należy dołączyć odpis z CEiDG dot. każdego wspólnika wraz z kserokopią umowy spółki cywilnej poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osoby do tego umocowane) nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,

c)      w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Krajowego Rejestru Sądowego,

d)      w przypadku pozostałych podmiotów ‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,

e)      e)   dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego oraz do  innych  kościołów  i  związków  wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem   jest   kopia   dekretu   o  mianowaniu   księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nie posiadających  osobowości  prawnej,

f)       inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do      reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

·          upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,

·          zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą  Szulborze Wielkie,

·          upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń
w tym zakresie. 

Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Pzp.

V. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Ofertę należy  złożyć z dopiskiem: „Oferta na: „świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie dla części …..” w siedzibie Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie

a)     drogą elektroniczną  na adres e‐mail: ops@ugszulborze.pl do dnia 22.12.2025 roku do godz. 12.00.

b)     drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, do dnia 22.12.2025 roku do godz.12.00 (liczy się data wpływu do OPS).

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej. 

Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wyboru którejkolwiek
z ofert - na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie:

Imię i Nazwisko: Milena Popławska

Tel. 517 780 784, adres e-mail: ops@ugszulborze.pl  

  

Klauzula informacyjna

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku Pomocy Społecznej  Szulborze Wielkie jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, e-mail: ops@ugszulborze.pl

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Artura Kołodzieja, z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@ugszulborze.pl

Dane osobowe uzyskane przez OPS przetwarzamy w celu:

-        oceny kwalifikacji do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

-        oceny zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

-        wyboru odpowiedniej osoby do pracy w urzędzie.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

-        obowiązek prawny ciążący na OPS – w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 22(1) Kodeksu Pracy w związku art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

-        uzasadniony interes OPS – w zakresie danych zebranych podczas procesu rekrutacyjnego oraz związanych z tym wyników testów kwalifikacyjnych. OPS ma uzasadniony interes w tym, aby sprawdzić Pani/Pana umiejętności i zdolności (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie OPS nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.

OPS w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG (obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

Pani/Pana dane osobowe OPS będzie przechowywać do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, tj. do momentu wybraniu kandydata do pracy.

Pani/Pana prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

 Może Pani/Pan złożyć do OPS wniosek dotyczący danych osobowych o:

-        sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);

-        usunięcia danych (art. 17 RODO);

-        ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);

-        dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię danych – art. 15 RODO);

-        przeniesienie danych do innego administratora danych osobowych (art. 20 RODO).

Może Pan/Pani w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. f). OPS wówczas nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem ochrony danych.

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez OPS, w tym profilowaniu.

 

 

p.o. Kierownik

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Szulborzu Wielkim

 

Milena Popławska

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 grudnia 2025 13:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: redktor
Ilość wyświetleń: 4
12 grudnia 2025 13:55 (redktor) - Opublikowanie dokumentu.
12 grudnia 2025 13:55 (redktor) - Dodanie załącznika [oswiadczenie.docx] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
12 grudnia 2025 13:54 (redktor) - Dodanie załącznika [formularz_ofertowy.docx] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)