Aktualności

OGŁOSZENIE O NABORZE na stanowisko „Pracownika socjalnego” w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim

Nasz znak: OPS.110.2.2023

Szulborze Wielkie, dnia 23 listopada 2023 roku

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim ogłasza nabór na stanowisko pomocnicze „Pracownik socjalny”.

1. Nazwa i adres jednostki: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie

2. Stanowisko pracy: Pracownik socjalny

3. Wymagania konieczne:

Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:

    1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;

    2) ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;

    3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:

    a) pedagogika,

    b) pedagogika specjalna,

    c) politologia,

    d) polityka społeczna,

    e) psychologia,

    f) socjologia,

    g) nauki o rodzinie.

 

    Posiada:

- obywatelstwo polskie,

- stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na w/w stanowisku,

- dobra znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,

- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

- niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,

- nieposzlakowana opinia.

 Niezbędnie jest posiadanie prawa jazdy kat B oraz własny samochód (praca w terenie).

 

4. Wymagania dodatkowe:

a) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,

b) umiejętność sprawnej organizacji pracy,

c) umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,

d) wysoka kultura osobista,

e) uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami,

f) odporność na stres.

 

5. Zakres zadań na stanowisku:

1) praca socjalna,

2) analiza i ocena zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;

3) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy osobom i rodzinom w uzyskaniu samodzielności, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,

4) pomoc w dostępie do specjalistycznego poradnictwa realizowanego przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy,

5) kierowanie się zasadami etyki zawodowej w pracy z klientem pomocy społecznej,

6) inicjowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,

7) współpraca z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania występowania skutków negatywnych zjawisk społecznych,

8) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,

9) inspirowanie powołania oraz aktywne uczestniczenie w tworzeniu instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji osób i rodzin „marginalizowanych” i zagrożonych wykluczeniem społecznym

10) współuczestniczenie w opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej, ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,

11) prowadzenie postępowań w sprawie świadczeń pomocy społecznej w szczególności:

- przyjmowanie wniosków,

- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,

- kompletowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- tworzenie projektów decyzji,

- sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe,

12) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych do świadczeń wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych,

13) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,

14) wykonywanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy oraz programów rządowych mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin,

15) zawieranie, prowadzenie i monitorowanie kontraktów socjalnych z podopiecznymi,

16) prowadzenie i dokumentowanie pracy socjalnej w środowiskach,

17) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych osobom i rodzinom, które są bezradne w sprawach opiekuńczo - wychowawczych i prowadzeniu gospodarstw domowych,

18) organizowanie pomocy w naturze podopiecznym wymagającym takiej pomocy,

19) sporządzanie analiz i sprawozdań z udzielonych świadczeń,

20) prowadzenie dokumentacji z zakresu załatwianych spraw,

21) prowadzenie dokumentacji z zakresu działań Zespołu Interdyscyplinarnego,

22) przyjmowanie, rejestrowanie i przedkładanie korespondencji kierownikowi ośrodka i wysyłanie korespondencji,

23) współpraca z urzędami i kościołami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym, fundacjami oraz osobami fizycznymi, służbą zdrowia, ZUS, KRUS, sądem, prokuraturą, policją i innymi podmiotami w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej,

24) obsługa programu komputerowego POMOST Std w module obsługa klienta i obsługa sprawozdań, w tym:

a) wprowadzanie wniosków i tworzenie wywiadów w systemie,

b) przygotowanie projektów decyzji administracyjnych,

c) sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń,

d) sporządzanie wymaganych sprawozdań z POMOST Std,

e) dokonywanie niezbędnych analiz z udzielonych świadczeń oraz osób korzystających z pomocy,

25) obsługa innych systemów informatycznych wykorzystywanych w Ośrodku.

 

6. Informacja o warunkach pracy:

l) Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa o pracę na czas określony.

2) Miejsce pracy: stanowisko pracy mieści się w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej
w Szulborzu Wielkim, pokój nr 4.

3) Stanowisko pracy: praca administracyjno — biurowa i w rejonie opiekuńczym / wyjazdy
w teren, w systemie jednozmianowym, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, bezpośredni kontakt z interesantami, 40 - godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy.

 

7. Wymagane dokumenty:

1) CV (curriculum vitae).

2) List motywacyjny.

3) Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach).

4) Kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie (świadectwa pracy, a w przypadku trwania zatrudnienia zaświadczenie od pracodawcy).

5) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych.

6) Oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.

7) Oświadczenie kandydata o niekaralności.

8) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.

9) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd albo, że taki obowiązek na nim nie ciąży.

10) Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

11) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku pracownika socjalnego. W przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

12) Odręcznie podpisana klauzula „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1).”

 

8. Miejsce i termin złożenia dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, pokój nr 4 albo przesłać na adres Ośrodek w terminie do dnia 15 grudnia 2023 r. do godziny 14:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,, NABÓR NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO” (w przypadku wysłania dokumentów pocztą decyduje data i godzina ich doręczenia do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim).

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

 

9. Inne informacje

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dokumenty osób, które nie zostały zakwalifikowane, nie będą odsyłane.

Wyniki naboru zostaną zamieszczone na stronie internetowej Gminy Szulborze Wielkie.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 517 780 784 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30.

 

Klauzula informacyjna

(rekrutacja)

 

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, że:

 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku Pomocy Społecznej  Szulborze Wielkie jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, e-mail: ops@ugszulborz.pl

 

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Artura Kołodzieja, z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych poprzez adres
e-mail: iod@ugszulborze.pl

Dane osobowe uzyskane przez OPS przetwarzamy w celu:

·    oceny kwalifikacji do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

·    oceny zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan aplikuje;

·    wyboru odpowiedniej osoby do pracy w urzędzie.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

·    obowiązek prawny ciążący na OPS – w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 22(1) Kodeksu Pracy w związku art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

·    uzasadniony interes OPS – w zakresie danych zebranych podczas procesu rekrutacyjnego oraz związanych z tym wyników testów kwalifikacyjnych. OPS ma uzasadniony interes w tym, aby sprawdzić Pani/Pana umiejętności i zdolności (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).


Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie OPS nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.


OPS w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG (obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).


Pani/Pana dane osobowe OPS będzie przechowywać do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, tj. do momentu wybraniu kandydata do pracy.

 

Pani/Pana prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Może Pani/Pan złożyć do OPS wniosek dotyczący danych osobowych o:

·    sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);

·    usunięcia danych (art. 17 RODO);

·    ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);

·    dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię danych – art. 15 RODO);

·    przeniesienie danych do innego administratora danych osobowych (art. 20 RODO).


Może Pan/Pani w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. f). OPS wówczas nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.


Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem ochrony danych.


Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.


Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.


Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez OPS, w tym profilowaniu.

 

 

Kierownik

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Szulborzu Wielkim

 

    Magdalena Jeglikowska

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 listopada 2023 13:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: redktor
Ilość wyświetleń: 290
18 grudnia 2023 09:32 (redktor) - Dodanie załącznika [informacja_o_wynikach_naboru.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 listopada 2023 13:11 (redktor) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)