Aktualności

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie

Nasz znak: OPS.26.2.2023

Szulborze Wielkie, dnia 07.12.2023 roku            

      

I. ZAMAWIAJĄCY:                                            

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,

ul. Romantyczna 2,

07-324 Szulborze Wielkie,

Tel. 517 780 784

Adres e-mail: ops@ugszulborze.pl

 

II. NAZWA I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty.

Na podstawie zapisu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów niniejszej ustawy, bowiem wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 złotych. 

 

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, dla których Gmina Szulborze Wielkie jest ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały, na zasadach określonych w art. 48 oraz art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej oraz w uzasadnionych przypadkach innych osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych.

 

1.1. Zakres przedmiotu zamówienia:

Zamówienie zostało podzielone na 5 części.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej wybranych części zamówienia. 

Część 1: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych mężczyzn.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896)].

 

Część 2: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, w postaci: schroniska dla bezdomnych kobiet.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych kobiet, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896)].

 

Część 3. Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, w postaci: schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.

Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896)].

 

Część 4: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: noclegowni.

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w noclegowni dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896)].

 

Część 5: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci: ogrzewalni

a)      osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie [w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.)],

b)      potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie. 

 

Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie w postaci tymczasowego miejsca w ogrzewalni dla bezdomnych [zgodnie z ustawą o pomocy społecznej  z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896)].

 

1.2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt 1.1 odbywać się będzie na podstawie skierowania do schroniska, noclegowni lub ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej o przyznaniu pomocy w formie udzielenia schronienia.

1.3. Liczba osób wymagających schronienia w trybie art. 48a ustawy z dnia 12 marca
2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) w każdej
z wymienionych w pkt.1 ppkt 1.1. niniejszego zapytania ofertowego formach uzależniona jest od aktualnych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie. 

1.4. Podmiot składający ofertę dla:

  • dla Części 1 i/lub cześci 2 i/lub części 3 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom następującego zakresu usług:

a)      całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC
i łazienki z ciepłą i zimną wodą;

b)      jednego gorącego posiłku dziennie;

c)      środków czystości i higieny osobistej, a w razie potrzeby środków odkażających;

d)     niezbędnego ubrania odpowiedniego do pory roku;

e)      pomocy w sprawach formalno–prawnych zgodnie z kompetencjami i zasobami ludzkimi;

f)       zapewnienia podstawowych lekarstw dostępnych bez recepty i środków opatrunkowych oraz dostępu do lekarza pierwszego kontaktu;

g)      prowadzenia pracy socjalnej szczególnie dla osób które podpisały kontrakt socjalny - opracowanie indywidualnych planów wychodzenia z bezdomności.

 

  • dla Części 4 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca w noclegowni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom,  następującego zakresu usług:

a)      czasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego, umożliwiającego spędzenie nocy  w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.

 

  • dla Części 5 na świadczenie usługi w formie zapewnienia tymczasowego miejsca w ogrzewalni dla osób bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom  następującego zakresu usług:

a)      tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt                w ogrzewanym pomieszczeniu wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące.

 

Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Szulborze Wielkie.

    

Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca.

Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi
w terminie  14 dni od daty doręczenia faktury do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim.

a)      podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia;

b)      Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.

 

Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.

 

2. Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. 

3. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

·         wymagania niezbędne :

- w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;

·         wymagania dotyczące lokalu schroniska:

-  Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciw-pożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno
w umywalki jak i natryski.

Lokal winien spełniać standard obiektu dla osób bezdomnych zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 roku poz. 896).

 

   4. Warunki i zakres realizacji :

1)      Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.

2)      Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” - (załącznik nr 1) do zapytania ofertowego.

3)      Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania 

 

III. KRYTERIA WYBORU OFERTY: 100% cena

a) najniższa cena zaoferowana przez Wykonawcę.

 

Oferty muszą spełniać warunek tj. umiejscowienie placówki na terenie województwa mazowieckiego.

 

Zamawiający dokona wyboru oferty, która okaże się najkorzystniejsza  w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.

 

IV.  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY :

1.      Wypełniony formularz ofertowy wg złącznika nr 1 – formularz  oferty.

2.      Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

3.      Ofertę sporządzać należy w języku polskim, w formie pisemnej.

4.      Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert.

5.      Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

6.      Oferta winna być podpisana przez osobę/y uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.

7.      Cena brutto winna zawierać wszystkie koszty i składniki do wykonania zamówienia.

8.      Wymagane dokumenty:

 

a)      oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie
z załącznikiem),

b)      aktualny odpis  z właściwego rejestru: Krajowego Rejestru Sądowego lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku spółek cywilnych należy dołączyć odpis z CEiDG dot. każdego wspólnika wraz z kserokopią umowy spółki cywilnej poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osoby do tego umocowane) nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,

c)      w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,

d)     w przypadku pozostałych podmiotów ‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,

e)      dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego oraz do  innych  kościołów  i  związków  wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem   jest   kopia   dekretu   o  mianowaniu   księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nie posiadających  osobowości  prawnej,

f)       inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do      reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

·         upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,

·         zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą  Szulborze Wielkie,

·         upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.  

Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Pzp.

 

V. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Ofertę należy  złożyć z dopiskiem: „Oferta na: „świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Szulborze Wielkie dla części …..” w siedzibie Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie

a)      drogą elektroniczną  na adres e‐mail: ops@ugszulborze.pl do dnia 21.12.2023 roku do godz.14.00.

b)      drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szulborzu Wielkim,
ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, do dnia 21.12.2023 roku do godz.14.00.

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej. 

Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wyboru którejkolwiek z ofert - na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

 

Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie:

Imię i Nazwisko : Magdalena Jeglikowska

Tel. 517 780 784, adres e-mail: ops@ugszulborze.pl  

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 grudnia 2023 13:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: redktor
Ilość wyświetleń: 299
22 grudnia 2023 10:42 (Martyna Dmochowska) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
22 grudnia 2023 10:42 (Martyna Dmochowska) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
22 grudnia 2023 10:42 (Martyna Dmochowska) - Dodanie załącznika [protokol.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)