Przetargi - archiwum

Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków

341-2/2011

Szulborze Wielkie: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków
Numer ogłoszenia: 49315 - 2011; data zamieszczenia: 10.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Romantyczna 2, 07-324 Szulborze Wielkie, woj. mazowieckie, tel. 086 4754075, 4754074, faks 086 4754075.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugszulborze.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Szulborze Wielkie w liczbie 127 szt., z czego 120 szt. działających na bazie połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego spełniające warunki i wymogi określone w normie PN 12566-3+A1:2009 oraz 7 szt. na bazie osadnika gnilnego z drenażem rozsączającym spełniające warunki i wymogi określone w normie PN-EN 12566-1:2004/A1:2006. Ponadto: 60 szt. oczyszczalni ma obsługiwać gospodarstwo domowe do 6 RLM 56 szt. oczyszczalni ma obsługiwać gospodarstwo domowe do 8 RLM 4 szt. oczyszczalni ma obsługiwać gospodarstwo domowe do 12 RLM 7 szt. oczyszczalni na bazie osadnika gnilnego z drenażem rozsączającym. Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót będące załącznikami do niniejszej SIWZ. Ponieważ projekty techniczne są powtarzalne do niniejszej specyfikacji zostały załączone przykładowe opracowania. Plany sytuacyjne poszczególnych oczyszczalni są dostępne do wglądu w Urzędzie Gminy w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, pok. nr 6. 2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogów określonych przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oraz certyfikaty lub aprobaty urządzeń zastosowanych (proponowanych), aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń. Wykonawca proponujący urządzenia równoważne powinien wykazać (opisać), że proponowane urządzenia charakteryzują się nie gorszymi parametrami od przyjętych w dokumentacji projektowej. Urządzenia równoważne muszą pracować w tej samej technologii co urządzenia określone w dokumentacji. 3. Stopień oczyszczania ścieków w oczyszczalni musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006 roku nr 137 poz. 984 ze zm.). 4. Bioreaktory muszą być dopuszczone do obrotu na podstawie ustawy z 16 kwietnia 2004r. - o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 nr 92 poz. 881 ze zm.) oraz na podstawie ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2010r. Nr 138 poz. 935 ze zm.). oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw. 5. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) poinformowania Zamawiającego o rozpoczęciu robót i do informacji należy dołączyć harmonogram wykonania robót, 2) dostarczenia przed rozpoczęciem robót oświadczenia Kierownika budowy o przejęciu obowiązków, 3) powiadomienia gestorów o rozpoczęciu robót, 4) prowadzenia prac w sposób umożliwiający dojście i dojazd do poszczególnych budynków mieszkalnych, 5) informowania na bieżąco o utrudnieniach w ruchu właścicieli budynków mieszkalnych. 6. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1) organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, 2) zabezpieczenie terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych, 3) oznakowania terenu budowy, 4) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, 5) zapewnienie bieżącej obsługi archeologicznej, 6) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu, 7) wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną wszystkich prac, 8) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu, 9) uporządkowania terenu budowy do stanu zgodnego z przeznaczeniem, nie gorszego niż przed rozpoczęciem robót, potwierdzonego przez właścicieli danej działki. 10) przeprowadzenia szkolenia przyszłych Użytkowników w zakresie eksploatacji. W ramach przeprowadzonego szkolenia Wykonawca przekaże przyszłym użytkownikom instrukcję obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków. Fakt przeprowadzenia szkolenia oraz przekazania ww. dokumentów powinien być potwierdzony protokolarnie przez przyszłych Użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków. 11) przeprowadzania bez wezwania, co 12 miesięcy (pierwszy przegląd w 12-stym miesiącu od terminu zakończenia realizacji niniejszej umowy) czynności związanych z corocznym przeglądem technicznym wykonanego przedmiotu zamówienia przez okres objęty gwarancją. Przeglądy techniczne mają na celu sprawdzenie poprawności działania urządzeń, wykrycie ewentualnych wad lub usterek, oraz czy Użytkownicy przydomowych oczyszczalni ścieków postępują zgodnie z otrzymaną od Wykonawcy instrukcją eksploatacji i konserwacji. Oryginały protokołów z przeprowadzonych przeglądów technicznych Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67, ust. 1 pkt. 6 Prawa Zamówień Publicznych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.23.24.40-8, 45.23.24.00-6, 45.25.56.00-5, 45.23.24.23-3, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, kwota określona powyżej winna być przelana na konto nr 37 8923 1050 0800 0420 2008 0009 Bank Spółdzielczy o/Zaręby Kościelne, a Wykonawca winien dołączyć do oferty kserokopię polecenia przelewu. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie, należy stosowne dokumenty dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Za pomocą formuły spełnia - nie spełnia.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie zrealizował min. 2 zamówienia na roboty budowlane w branży wodno-kanalizacyjnej o łącznej wartości brutto min. 1,2 mln złotych. Za pomocą formuły spełnia - nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na podatawie złożonego oświadczenia. Za pomocą formuły spełnia - nie spełnia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje co najmniej po 1 osobie posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacji elektrycznych. Za pomocą formuły spełnia - nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Za pomocą formuły spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
      • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

Karty katalogowe, rysunki. Dokumenty potwierdzające dopuszczenie oczyszczalni do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych oraz na podstawie ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - o systemie oceny zgodności tj. m.in. aprobaty, atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę do ich wydania a także potwierdzające skuteczność oczyszczalni (jakość oczyszczonych ścieków) zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kosztorys ofertowy szczegółowy (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny kosztorys). Potwierdzenie wpłaty wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ugszulborze.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Szulborze Wielkie ul. Romantyczna 2 07-324 Szulborze Wielkie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2011 godzina 11:50, miejsce: Urzędzie Gminy w Szulborzu Wielkim, ul. Romantyczna 2, pok. nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Szulborze Wielkie jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach PROW 2007-2013 działanie: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

                                  

                                                                                                          Wójt

 

                                                                                              mgr Krzysztof Michalec

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 10.02.2011
Dokument wytworzony przez: Referat Finansowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marek Marciniak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lutego 2011 15:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Rostkowski
Ilość wyświetleń: 4819
23 lutego 2011 15:11 (Radosław Rostkowski) - Dodanie załącznika [pytanie_i_odpowiedz.pdf] do dokumentu.
21 lutego 2011 15:06 (Radosław Rostkowski) - Dodanie załącznika [pytania_i_odpowiedzi_cd.pdf] do dokumentu.
16 lutego 2011 15:05 (Radosław Rostkowski) - Dodanie załącznika [pytania_i_odpowiedzi.pdf] do dokumentu.